Klantenservice

 

Heb je een vraag? Bekijk hier de onderwerpen.
Staat je antwoord er niet tussen? Neem dan contact met ons op!

Materiaal lenen

Lenen
  • Lenen, reserveren, verlengen
  • Regels & betalen
  • Verlies of beschadiging

In de bibliotheek

Bibliotheek
  • Openingstijden
  • Activiteiten
  • Faciliteiten

E-books en luisterboeken

E-book
  • Hoe werkt het?
  • Registreren
  • Langskomen

Abonnement

Bibliotheekpas
  • Lid worden
  • Wijzigen & opzeggen
  • Reglement

Onze website & apps

Devices
  • Zoeken & vinden
  • Mijn Bibliotheek
  • Wise app

Suggesties & klachten

Pratende persoon
  • Wensen
  • Suggesties
  • Klachten

Meest gestelde vragen

Inloggen in Mijn Bibliotheek, hoe werkt dat?

Log in via onze home pagina of de link 'Inloggen' helemaal rechtsbovenin de website. Typ hier je pasnummer en wachtwoord in. Ben je je wachtwoord kwijt? Stel dan hier een nieuwe in. Je nieuwe wachtwoord moet uit minimaal 8 tekens bestaan en bevat minstens 1 hoofdletter, 1 kleine letter, 1 cijfer en 1 speciaal teken ( !*() ).

In Mijn Bibliotheek kun je o.a.:

  • verlengen
  • lenersgegevens aanpassen
  • reserveringen bekijken
  • lenerstegoed bekijken of via iDEAL ophogen (via details financiële posten)
  • abonnementsgeld of andere kosten betalen via iDEAL (via details financiële posten)
  • toegang tot Muziekweb krijgen
  • favorietenlijst bekijken en aanmaken
  • eerder geleende titels bekijken
  • wachtwoord wijzigen (van Mijn Bibliotheek)
  • lenerspas als vermist melden
  • aanschafverzoek doen
  • kaarten downloaden en printen (voor activiteiten)
  • aanmelden voor de nieuwsbrief

Hoe verleng ik mijn boeken?

Je kunt je materialen zelf verlengen via 'Mijn bibliotheek' (zie: 'Inloggen in Mijn Bibliotheek, hoe werkt dat?').

Log in met je pasnummer en wachtwoord. Klik op ‘Wat heb ik thuis/Verlengen’ en volg de aanwijzingen. Heb je geen computer of internet? Dan kun je zelf je materiaal verlengen bij de uitleenautomaten in de biblitheek. Of vraag een medewerker aan de balie om de materialen voor jou verlengen.

Hoe reserveer ik materiaal?

Het reserveren van materialen van de Bibliotheek Gelderland Zuid is gratis. Reserveren kan via de catalogus op onze website.

Via de zoekbalk op de homepagina geef je een zoekterm in. Klik vervolgens in de resultatenlijst op de gewenste titel en ga door naar ‘Reserveren’.

Log in met je pasnummer en wachtwoord (zie: Inloggen in 'Mijn Bibliotheek', hoe werkt dat?). Kies de vestiging waar je het materiaal wilt ophalen. Natuurlijk kan je ook reserveren aan de balie in de bibliotheek.

Wat is het maximum te lenen materialen?

Dit verschilt per abonnement. Informatie hierover vind je in de Leenwijzer (let op: voor e-books gelden aparte regels). De Leenwijzer is ook verkrijgbaar in de bibliotheek.

Hoe lang kan ik het lenen en tegen welk tarief?

Bekijk de leentarieven en -termijnen in de Leenwijzer. De Leenwijzer is ook verkrijgbaar in de bibliotheek. Let wel op, de tarieven en termijnen verschillen per abonnement en zijn ook anders voor e-books.

Waar kan ik mijn boeken inleveren?

Dat kan bij alle vestigingen van de Bibliotheek Gelderland Zuid.

Het maakt ons niet uit bij welke bibliotheek je het meeste komt. Ben je aan het winkelen in het centrum van Nijmegen, loop dan binnen bij de Bibliotheek De Mariënburg en lever daar je materialen in. In de buurt van een andere vestiging? Ook prima! Met je bibliotheekpas kun je bij alle vestigingen van de Bibliotheek Gelderland Zuid lenen, én terugbrengen.

Hoe leen ik e-books?

Voor het lenen van e-books moet je lid zijn van de bibliotheek. Bijvoorbeeld met een digital-only abonnement.

Ben je nog geen lid van de bibliotheek?
Word hier lid.

Ben je al wel lid?
Bekijk dan onze pagina met informatie over e-books en hoe je hiervoor een speciaal web-account aanmaakt en het e-book op je telefoon, computer of e-reader plaatst.

Kom je er niet uit? Neem dan contact op met een medewerker van de Online Bibliotheek.


Geen antwoord op je vraag gevonden?