Hulp bij onze website & apps

Zoek je hulp bij het gebruik van onze website of één van onze apps? Vind hier je antwoord.


Zoeken op de website

Zoeken en bladeren in de collectie

Via de zoekbalk onder de oranje balk op deze website kan je zoeken in de hele collectie van de bibliotheek. Je kunt zoeken op titel, schrijversnaam, onderwerp, genre, jaartal of taal.  Om de volledige catalogus in te zien hoef je dus niet in te loggen in het menu van 'Mijn Bibliotheek'. 

De collectie is ook op deze manier in te zien op de computers in de vestiging. 

Hoe kan je de volledige catalogus zien?

Type in de zoekbalk een * of een spatie en druk vervolgens op Enter. Je ziet dan de volledige catalogus met in het linkermenu verfijnde zoekmogelijkheden. Bijvoorbeeld alle e-books, alle cd's, etc. Ook kan je op genre zoeken.

Zoeken en bladeren in onze agenda

In de agenda vind je een overzicht van al onze activiteiten. Je kunt de agenda sorteren op vestiging, datum, leeftijd, prijs, soort en thema. De meeste activiteiten zijn gratis (ook voor niet-leden). Op betaalde activiteiten hebben onze leden korting, maar ook zonder lid te zijn kan je door het aanmaken van een anoniem account een kaartje kopen. De link naar de kaartverkoop vind je in het agenda item.


Mijn Bibliotheek

Hoe kan ik inloggen in 'Mijn Bibliotheek'?

Log in via onze home pagina of de link 'Inloggen' helemaal rechtsbovenin de website. Typ hier je pasnummer en wachtwoord in. Ben je je wachtwoord kwijt? Stel dan hier een nieuwe in. Het wachtwoord moet minimaal de volgende tekens bevatten: 1 hoofdletter, 1 kleine letter, 1 cijfer, 1 teken ! @ $ % ^ * ( ) < > ?. Het wachtwoord mag geen spatie, tab, &, | of # bevatten.

In Mijn Bibliotheek kun je o.a.:

  • verlengen
  • lenersgegevens aanpassen
  • reserveringen bekijken
  • lenerstegoed bekijken of via iDEAL ophogen (via details financiële posten)
  • abonnementsgeld of andere kosten betalen via iDEAL (via details financiële posten)
  • toegang tot Muziekweb krijgen
  • favorietenlijst bekijken en aanmaken
  • eerder geleende titels bekijken
  • wachtwoord wijzigen (van Mijn Bibliotheek)
  • lenerspas als vermist melden
  • aanschafverzoek doen
  • kaarten downloaden en printen (voor activiteiten)
  • aanmelden voor de nieuwsbrief

Tip: sla je wachtwoord niet op (als je browser daar om vraagt)

Ons advies is om je wachtwoord niet door je browser op te laten slaan. Op een openbare computer kan iemand op deze manier met jouw gegevens inloggen. Maar ook op je eigen computer kan het voor verwarring zorgen wanneer je je wachtwoord later een keer aanpast. Het wachtwoord dat je browser heeft onthouden wordt dan namelijk niet automatisch aangepast.

Wordt jouw wachtwoord automatisch ingevuld bij het inloggen? In elke browser (Chrome, Internet Explore, Safari, etc.) kan je dit ongedaan maken. Kom je hier niet uit? Loop dan een keer binnen bij ons Digitaal Café.

Waar kan ik zien wat ik heb geleend?

In 'Mijn Bibliotheek' kan je zien wat je geleend hebt. Log in en klik op 'Wat heb ik thuis'. Je kunt hier ook je materialen verlengen.

Hoe kan ik mijn tegoed ophogen?

In 'Mijn Bibliotheek' kan je tegoed ophogen. Log in en klik op 'Details financiële posten'. Volg daarna de aanwijzingen in het menu.

Waar kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

In 'Mijn Bibliotheek' kan je persoonlijke gegevens wijzigen. Log in en klik op 'Mijn gegevens'.

Hoe kan ik mij abonneren op de nieuwsbrief?

Je kunt je online aanmelden voor onze nieuwsbrief. Je hoeft hiervoor geen lid te zijn van de bibliotheek.


Bibliotheek Wise app

Wat kan ik met de Bibliotheek Wise app?

Met de Bibliotheek Wise app kun je zoeken in de catalogus, reserveren en verlengen.

Alle informatie over de app

Hoe installeer ik de Bibliotheek Wise app?

Je kunt de Wise-app gratis downloaden.

Voor Android in de Playstore en voor Apple apparaten in de App Store.

Hoe los ik problemen op met de Bibliotheek Wise app?

De oorzaak ligt meestal buiten de app: het kan liggen aan de netwerkverbinding/wifi, het apparaat zelf, de versie van Android/iOS.

Het kan ook zijn dat het bibliotheek systeem even uit de lucht is (geweest). Je kunt de app het beste opnieuw opstarten.

Helpt opnieuw opstarten niet? Verwijder de app dan van het apparaat en download en installeer de app opnieuw.

Levert dat onverhoopt ook niet het gewenste resultaat op, neem dan contact met ons op.

Hoe log ik in?

Je kunt de inloggegevens gebruiken zoals je die ook gebruikt in ‘Mijn Bibliotheek’.



Geen antwoord op je vraag gevonden?