Hulp bij het abonnement

Alle informatie over jouw abonnement vind je bij de veelgestelde vragen hieronder.


Betalen

Wat zijn de abonnementstarieven?

Per 1 januari 2020 hanteren we de volgende abonnementstarieven:

  • Alles-in-één-jongeren €24,70
  • Alles-in-één-volwassenen €60,15
  • Digital only €42,00
  • Bibliotheek aan huis €60,15
  • Instellingen groot €60,15
  • Instellingen klein €39,10

Kijk voor meer informatie en onze huidige tarieven in de leenwijzer.

Hoe betaal ik mijn abonnementsgeld?

  1. Hou je van betaalgemak?
    Download het machtigingsformulier en laat het abonnementsgeld jaarlijks automatisch van je rekening afschrijven. Je vindt het formulier onderaan de lid-worden pagina.


  2. Acceptgiro ontvangen?
  • Betalen kan via iDEAL in het menu van ‘Mijn Bibliotheek’, kies voor de optie ‘details financiële posten’ (dit wordt direct verwerkt)/
  • De acceptgiro opsturen naar de bank
  • De acceptgiro betalen via internetbankieren (vermeld bij de betaling het nummer van je bibliotheekpas of het betalingskenmerk van de acceptgiro) 
  • Betalen in de bibliotheek, indien pinterminal (balie) of betaalautomaat aanwezig is (dit wordt direct verwerkt)

Hoe wijzig ik mijn IBAN-nummer?

Om je rekeningnummer te wijzigen, hebben wij je handtekening nodig. Je kunt deze wijziging doorgeven door een machtigingsformulier te downloaden. Je vindt het formulier onderaan de lid-worden pagina. Ook kun je een machtigingsformulier invullen bij de balie van de bibliotheek.

Doorlopende machtiging aanvragen?

Je vindt hier het machtigingsformulier.

De korting van €2,- op je abonnement bij het instellen van een doorlopende machtiging komt te vervallen per 1 januari 2020. 


Over jouw abonnement

Wat zijn de voorwaarden van mijn abonnement?

Bekijk hier onze algemene voorwaarden.

Kan ik met mijn abonnement e-books lenen?

Bekijk hiervoor de algemene voorwaarden voor het lenen van e-books op: www.obgz.nl/ebooks

Nog geen lid? Schrijf je dan online in bij de bibliotheek. Je biebpas wordt binnen 5 werkdagen thuisgestuurd. Bij het afnemen van een Digital-only abonnement ontvang je geen biebpas. 

Wat doe ik als ik mijn bibliotheekpas kwijt ben?

Wanneer je pas kwijt is, moet je deze blokkeren. Dat kan via Mijn Bibliotheek op onze website, via onze klantenservice (024 - 327 49 11) of in een van onze vestigingen. Een nieuwe pas vraag je aan bij een van onze
medewerkers in de bibliotheek. Neem hiervoor een geldige persoonslegitimatie (ID-kaart, paspoort of rijbewijs) mee. Een nieuwe pas kost € 5,-.

Hoe geef ik een naamsverandering en/of adreswijziging door?

Naamsveranderingen en/of (e-mail)adreswijzigingen dien je zo spoedig mogelijk schriftelijk of digitaal aan ons door te geven. Eventuele nadelige consequenties van het niet tijdig melden van een naamsverandering en/of (e-mail)-adreswijzigingen zijn voor eigen rekening.

Je kunt ook zelf je adres en e-mailadres wijzigen in 'Mijn Bibliotheek'. Klik daarvoor op 'Mijn gegevens' en wijzig dan wat je wilt wijzigen. 

Kan ik overstappen op een ander abonnement?

Je kunt op elk gewenst moment overstappen naar een duurder abonnement met meer mogelijkheden. 
Wil je graag overstappen naar een goedkoper abonnement, dan kan dat aan het eind van de abonnementsperiode. Geef je wens uiterlijk 6 weken voordat je abonnementsperiode afloopt door, dan kunnen we het op tijd aanpassen. Dat kan in onze vestiging, of telefonisch via 024-3274911.

Een overzicht van onze abonnementen vind je op www.obgz.nl/lid-worden.

Hoe zeg ik mijn abonnement op?

Ben je langer dan een jaar lid, dan kun je op ieder gewenst moment het abonnement met dit formulier opzeggen. Houd daarbij rekening met de wettelijke opzegtermijn van één maand. Bij het opzeggen van je abonnement heb je de keus uit:

  • opzeggen per direct: je ontvangt het bedrag voor de resterende maanden terug. De terugbetaling kan maximaal 2 maanden duren. Vergeet in dit geval niet je bankrekeningnummer te vermelden.
  • opzeggen per einde van de looptijd: dit kan tot uiterlijk één maand voor de vervaldatum. De vervaldatum vind je bij 'Mijn gegevens' in 'Mijn Bibliotheek'.

Wij kunnen je abonnement alleen beëindigen als alle materialen zijn ingeleverd en alle kosten zijn voldaan.

Kan ik met mijn abonnement ook bij andere bibliotheken lenen?

Ja, dat kan!

Bibliotheek Gelderland Zuid
Je kunt in ieder geval bij alle vestigingen van de Bibliotheek Gelderland Zuid boeken lenen, terugbrengen en ophalen na een reservering.

Landelijk
Met je bibliotheekpas van de Bibliotheek Gelderland Zuid ben je ook welkom om een boek te lenen bij andere bibliotheken in Nederland. Zonder extra pasje en zonder extra kosten. Zo kun je gebruik maken van de bibliotheek in de stad waar je studeert, werkt of op vakantie bent. Neem je biebpasje mee, laat het registreren bij de balie en neem een boek mee. Let wel op, de uitleenvoorwaarden verschillen per bibliotheek. Deze kun je vinden op de website van de betreffende bibliotheek. Ook ben je verplicht bij deze bibliotheekorganisatie het boek terug te brengen. Hier vind je meer informatie.

Krijg ik met mijn abonnement korting op activiteiten?

Ja, bij activiteiten die door de bibliotheek zelf georganiseerd zijn krijg je korting als lid. Bekijk hier onze agenda voor zowel jeugd als volwassenen. Elk jaar oganiseren we bijna 1000 activiteiten in nagenoeg al onze vestigingen!

Voordeel met je biebpas
Daarnaast krijg je korting op diverse activiteiten en voorstellingen van de partners van de bibliotheek. Meer informatie hierover en de agenda vind je op de webpagina over Voordeel met je biebpas.


Nog geen lid?

Welke abonnementen zijn er?

Bibliotheek Gelderland Zuid heeft verschillende abonnementsvormen. Ontdek hier welk abonnement het best bij jou past.

Kan ik online lid worden?

Ja, dat kan. Ontdek eerst welk abonnement het best bij je past en volg de instructies.

Kan ik in de bibliotheek terecht zonder lid te worden?

Ook als je geen lid bent, kan je in de bibliotheek terecht. Je kunt de krant of een tijdschrift komen lezen, gebruik maken van onze computers, of een kopje koffie drinken.

En je bent welkom bij cursussen en workshops, bijeenkomsten voor werkzoekenden en voorleesmiddagen. Kijk in onze agenda wat er allemaal te doen is in de bibliotheek. Of volg ons op Facebook. Wil je op de hoogte blijven, abonneer je dan op de gratis nieuwsbrief. Ook dat kan zonder lid te zijn.  

Kan ik de bibliotheek cadeau doen?

Ja, we hebben voor het jongeren- en volwassenenabonnement speciale cadeaubonnen met een feestelijke verpakking. Ze liggen klaar in onze bemande vestigingen. Bekijk hier de openingstijden.



Geen antwoord op je vraag gevonden?